AKI (Baterai) kue merupakan salah satu komponen motor sing ora kalah penting sedulur. coba yen diperhatikna, yen misale motor laka aki pime keadaane? Lampu mati? Mesin Ngadat? Stater ora fungsi? yaa, kuwe merupakan beberapa masalah yen motor laka akine. terlebih maning yen motor saiki sing wis injeksi, Yen akine laka bisa jadi motore ora bisa dijalan na sedulur. Alias pasti nganggur ning umah tok, merga sistem moto injeksi kuwe mengintegrasikan suplay listrik nggo beberapa komponen (Regulator arus Busi, Pumping, Dll)
Naah, saiki sing dadi masalah apakah yen sebuah motor akine tekor bisa juga berpengaruh ning performa motor? jawabane, Bisa banget. apamaning yen motor wis sistem injeksi. tapi kebanyak akeh wong sing ora menyadari bahwa aki merupakan komponen sing penting juga, juga tersering disepelekna ning kebanyakan uwong terutama yen ana masalah. aja salah sedulur, aki emang komponen cilik motor, nangin pengaruhe besar banget sedulur, yen misale rusakpun bisa juga marai rusak komponen atau part laine.
naah, kiyee ana beberapa tips endah aki aki motore njenengan bisa awet. yaa minimal 3 tahun tanpa ganti aki laaah. . . hehee
1. Gunakan AKI Sing ORI Bawaan Motor.
baik aki kering maupun aki basah sing dinggo ning motor (pemakaian aki kering/basah biasane jadi selera masing masing uwong lan ana sisi positif lan kekurangane juga), "nek penulis sih saiki langganane aki kering soale perawatane sing simple". diusahakna motore tetep nganggo aki bawaan motor (spek Asli), Soale aki digawe juga saka riset lan penelitian jadi aki siji cuma bisa dinggo nggo motor sing di riset walapun bisa juga dipake ning motor merk liyane nanging masalah arus stabilitas tegangan (baik menerima maupun mengeluarkan) iku dirasa kurang presesi sing akhire malah bisa nyebabna rusake komponen liyane. sebagai contoh motor Honda, yaa tetep berpacu pada aki sing khusus diciptakna ning motor honda, contohe GS ASTRA. yen misale umur akine wis entek yaa gantine sing ORI Maning sedulur. mending selisih setitik luwih larang karoaki abal-abal dari pada ngguwang ongkos maning go dandan motor karena nganggo aki sing salah.
2. Minimalisasi Variasi Sing Nyedot Arus Terlalu Akeh
Variasi Motor sing akeh, terutama ebel ebel sing bisa nyedot arus contohe Klakson, Lampu LED, Sein Variasi, lampu variasi dll. ari bisa sih dikurangi. karena hal tersebut dirasa bisa nyedot aki terlalu akeh merga sing nggawe variasine bisa jadi pas produksi kurang memperhatikan aspek Presisi baik masalah arus maupun komponen daleman sing liyane. nek misal pan ana variasi ya gunakna variasi standar bae trus pemilihan variasi misale klakson kudu tetep memperhatikan daya tampung arus aki. aja malah digawe luwih aruse saka beban maksimal sing aki bisa berikan. trus nek misale mesin dalam keadaan berhenti, kudu digawe variasi juga aruse OFF. iki sebenere sih tergantung pemasangan kabel variasi jugaa, yen bisa aja langsung jemper karo pusat AKI. yen pan jemper maring kabel arus liyane juga kudu teliti, aja nganti kosi nyebabna hubungan arus pendek. pengarus perkabelan juga sebenere berpengaruh maring penyedotan arus AKI.
3. Pemilihan Kiprok ORI
Suplay Power (arus) sing spull motor (dinamo) pastine ngelewati komponen sing arane Kiprok sedulur. tugas kiprok kuwe sebagai regulator adaptor arus Gede dari Spull menuju aki. karena arus spul sing terlalu gede ora mungkin langsung manjing maring aki, nek misale iyaa bisa jadi akine njebluk. naah ning kenelah tugas kiprok, eben tegangan sing masuk maring aki bisa sesuai dengan kapasitas maksimal aki. jadi milih kiprok aja sembarangan, apamaning pilih sing abal abaal. laaah, wis pasti akine cepet modar yen milih kiproke juga abal abalan. kenapa pilih sing ori? karena perhitungane wis jelas tur aruse juga bisa stabil meskipun motor jalane dalam keadaan se kenceng -kencenge.
4. Sering Cek Aki.
kenapa penulis luwih seneng AKI kering? merga pengecekane cuma ning masalah kapasitas ARus bae. coba yen aki basah, toh pasti pengecekane juga ning Air akine, kudu ngganti kudu apa. laah wis ribeet. intine apapun akine yaa kudu sering sering di kontrol. nek pengetesan mekanik yaa mungkin cukup ngannggo multi meter bae sedulur, yen dirasa voltase lan nilai aruse masih diambang batas normal yaa beres. tapi yen dibawah ambang batas, mending segera di ces (AKI kering). yen ngecek manual yaa sebenere wonge kudu bisa menyatu maring motore, hehe.tanda aki sing pan entek kapasitase biasane yen pertama kali nyala jarum spidometer mutere agak pelan. trus yen pan di stater jugaa rada abot, ditambah yen dalam keadaan mesin hidup tapi ora jalan lampu depan biasane murube ketara kedip kedip nemen. yen wis ana tanda tanda kaya kuwe segera di CES. karena yen aki aruse lama dibawah standar, ngko bakal ngerusak elemen, sing akire malah ora bisa dicek maning alias kudu ganti sing anyar.
5. Pemasan Mesin Motor Setiap Harine
Pemasan motor sebenere bukan cuma nggo masalah mesih, tapi juga sebagai sarana eben aki tetep olih asupan arus. syukur syukur yaa setiap dinane rutin dinggo, soale terkadang ana jenis motor sing ketika dipanasi jutsru asupan arus maring akine justru kurang, soale pengaruh RPM. RPM maring SPull, Spull maring Kiprok, lan Kiprok maring aki. jadi ana juga motor sing butuh RPM tertentu endah pengisiane berajalan normal. tapi yaa pada intine sebenere pada bae, aja ngosi membiarkan aki ora olih asupan energi, apamaning sampe berhari-hari. soale rata rata aki ora bisa menyimpan arus terlalu lama (baterai PB). nek pengalaman penulis sih, rata rata aki cuma bisa menyimpan arus maksimale 3 hari tanpa asupan energi. So, Kudu rajin rajinlan nganggo motor (minimal yen ora mayeng mayeng yaa dipanasi bae ora papa) :-D
Semoga informasi ning duwur bermanfaat sedulur. aja klalen yen misale ana masalah sing serius karo motor Hondane, langsung gawa bae maring
Semoga informasi ning duwur bermanfaat sedulur. aja klalen yen misale ana masalah sing serius karo motor Hondane, langsung gawa bae maring
AHAS ASTRA SLAWI
Jl. Jendral Sudirman No. 54 Slawi Wetan. Randu Alas.
Salam Satu Hati _/\_
0 comments:
Post a Comment